Pazar, Aralık 20, 2009

uyku müziği


on parmağında on marifetli düş taşıyan peter broderick bu senenin son düzlüğüne girerken şapkasından bir tavşan daha çıkardı. uyku ile uyanıklık arasında, bilincinizin hiçbir yerin vatandaşı olduğu topraklarda dinleyebileceğiniz müzikleri yayınlamaya kendini adamış plak şirketi (ya da projesi) slaapwel'den yayınlandı albüm. gel peter, sen anlarsın bu işlerden demişler. peter temiz çocuk, kırmaz kimseyi. oturmuş yarım saatlik bir parça çıkarmış. vay efendim, sen misin düş kapısında el açan! broderick'in uyuyan heykelini yapıp gökten beş yüz tane düşmeye hazır halde sidiye basmışlar. adını da 'music for a sleeping sculpture of peter broderick' koymuşlar. bu satırların yazarı, bir tanesi kendisine düşer mi diye düşünürken tamamen eğitim amaçlı bir kopyasını edinmiş internet'ten. güzel bir düşten uyanınca, tekrar uyuyup kaldığım yerden devam etme olasılığı ne kadar düşükse, broderick'in müziğini dinlerken tekrar duyamamaktan endişeleniyorum bazen. saplantılı ruhumda kopan fırtınaların durulması için elle tutulur bir kopyasını her daim başucumda bulundurunuz. benim başucumda tabii. sizin başucunuzu ne yapayım?

bu yazının şarkısı (şimdi anlattığımı dinletemem arkadaşım, çok uzun o), broderick'in geçen yıl yayınlanan yedi inç uzunluğundaki küçük başyapıtından. midlake grubunun roscoe şarkısını yorumluyor plağın bir yüzünde. sadece üç yüz tane basılan bu elmalardan biri, uzaydaki kalelerden benim kafama düşmüştü o zamanlar. aylar geçti dinlemeye doyamadım. her gittiğim yerde reklamını yapıyorum ki, üç yüz yıl sonra çok değerli bir plak olsun, milyoner olayım ben de. plağın resmini çekip resmen yazıya iliştirdim ya. görgüsüzüm, mutluyum.


peter broderick - roscoe
[silindi]

2 yorum:

salamy dedi ki...

bakalım uykusuzluk problemime ilaç olacak mı?

k dedi ki...

güneş tutulmasına kadar uyku yasak sana :-)